Pages

28. juuni 2011

Peale jaani...

Peale jaanipäeva selgus, et heal sõbral on veel kokkukuhjatud jaanilõke põletamata ja seetõttu sai see plaani võetud ühes sauna ja grilliga.
Senikaua, kuni saun soojenes ja väike seltskond tule ääres omavahel juttu puhus, oli mul võimalus eemalduda... Ikka selleks, et veidi ringi vaadata ja mõned klõpsud teha!


Põlluäärsel niidul võis leida hulganisti harilikku imikat (Anchusa officinalis), mis oli vaieldamatult üks mu lapsepõlve lemmikutest. Tihtipeale sai neid lilli emale vaasi korjatud ja sellest valmisid nukkudele nii mõnedki maitsvad salatid. Hea, et mu kallikesed ikka terveks jäid, sest väidetavalt on selle taime osad inimesele mürgised.
Siin on aga üks kollaseõieline põlluumbrohi. Kuna alles hiljem hakkasin arutlema, kas tegu on põldsinepi või põldrõikaga, mis on äravahetamiseni sarnased, jään seekord tema täpse määramisega jänni.

Naat (Aegopodium podagraria). Alati uhkelt püsti ja kunstipärane! Maandumispaik paljudele toredatele putukatele!
Kui ma peale neid jaane ja grillimisi peaksin aga taimetoitlaseks hakkama, siis naati ma sööma küll ei hakka. Tema maitse pole lihtsalt võrreldav tema välimusega!
Pikalt veetsin aega põualiblika (Aporia crataegi) ja äiatariõie (Knautia arvensis) jäädvustamisel, sest kaks vahvat krantsi olid minuga tähtsalt ringkäigule kaasa tulnud. Perenaine ütles hiljem seepeale, et temaga pole küll koerad talupiiridest kaugemale tulnud! Loomulikult tahtsid koerad, et ma neile rohkem kui pildistamisele tähelepanu osutaksin ja nii nad mind nügisidki- üks ühelt poolt küünarnukki, teine teiselt poolt :)
Õnneks oli liblikas õiel väga pikalt ja rahulikult. Imestan, et ka koerad ei suutnud teda ära ehmatada.
Äiatari kutsutakse rahvasuus ka jaanililleks ja väidetakse, et tal on jaaniööl nõiduslikud võimed. See olla vanasti seisnenud selles, et noored neiud teinud omale neist lilledest pärgi ja läinud jaaniööl nelja tee ristumiskohale, kus sai saladuslikul moel ennustada endale tulevikku. Oh oleks ma nooremana seda teadnud... :) Põualiblikaga seoses aga öeldakse rahvapärimustes, et temaga kohtumine võib tähendada kas head õnne või viletsat elu. Minu puhul tähendas see aga kindlalt head õnne- kohe algab ju PUHKUS!
Ilusat suve!

4 kommentaari:

  1. Sinu kirjutisi on alati tore lugeda, puistad lille ja liblikate nimesid nagu varukast ;)

    VastaKustuta
  2. Lõbus jalutuskäik koos sinuga tehtud. Aitäh! Head puhkust siis sulle, Ringa!

    VastaKustuta
  3. Ilusat puhkust! Tänud harivast peale jaanist!

    VastaKustuta